گروه مهندسی پِرکامز نمایندگی فروش تجهیزات بیسیم هایترا در ایران.

شبکه بیسیم هیبریدی چیست؟

شبکه بیسیم هیبریدی چیست؟

شبکه هیبریدی چیست و چرا از آن استفاده کنیم؟

یک شبکه ترکیبی می‌تواند رادیو‌های حرفه‌ای باند باریک (PMR) مانند DMR یا TETRA و سیستم‌های پهن‌باند شامل POC یا MCS را به هم متصل کند.

 

ماهیت سیستم‌های رادیویی دو طرفه PMR حول برنامه‌های صوتی و پیام‌رسانی است، با توجه به این ویژگی اصلی آنها را بر اساس انجام سریع مکالمه (PTT) ایجاد کرده اند.

 

مزیت بزرگ شبکه‌های خصوصی PMR این است که به سازمان‌های کاربران نهایی اجازه می‌دهد تا زیرساخت، پوشش و ساختار خود را مستقیماً یا از طریق یک سرویس کنترل کننده اختصاصی مدیریت نمایند، این شبکه‌ها همچنین سطوح بسیار بالاتری از امنیت، قابل اطمینان و در دسترس بودن برای ارتباطات حیاتی ماموریت را فراهم می‌کنند.

 

نقاط ضعف سیستم های رادیویی باند باریک، مانند DMR و TETRA این است که آنها فقط می‌توانند داده نسبتاً کمی را مدیریت کنند.

به طور کلی این برای برنامه‌های معمولی PMR مانند صدای حیاتی، داده‌های کوتاه یا تله متری کافی است، ولی زمانی که نرخ دیتای بالاتر مورد نیاز باشد استفاده از سیستم‌های باند باریک راه حل خوبی نیست و اینجا جایی است که سیستم‌های سلولی و Wi-Fi پهن باند 4G LTE برتری دارند.

 

با ترکیب شبکه‌های باند باریک و پهن‌باند، سازمان‌ها می‌توانند دامنه خدمات و ارتباطات صوتی PTT خود را از محدودیت‌های شبکه‌های PMR گسترش دهند.

 

 

 

انواع شبکه هیبریدی

 با فرض اینکه کاربر نهایی فرکانس اختصاصی ندارد، ساده ترین راه شبکه POC است که یک سرویس پهن‌باند را با استفاده از شبکه اپراتور تلفن همراه تجاری و حتی با استفاده از فناوری APN (شبکه خصوصی مجازی) پوشش میدهد.

امکان عقد توافقنامه‌های سطح خدمات سرویس‌های APN اوپراتورها برای تضمین کیفیت و امنیت وجود دارد ولی  باید توجه داشته باشید که گاهی اوقات دستیابی به این امر برای مشتریان کوچک  و تنها دارای چند دستگاه، آسان و یا مقرون به صرفه نیست.

 

راه حل شبکه هیبریدی که به کاربر دارای مجوز شبکه رادیویی اختصاصی از سازمان تنظیم مقررات داده می‌شود، اتصال شبکه PMR به شبکه POC یا پهن‌باند است

 

راه‌حل‌های هیبریدی Hytera بسته به نیاز مشتری، بودجه و در دستیابی به زندگی، می‌تواند از استقرارهای کوچک تا سراسری مخفی شود. این راه حل یک شبکه یکپارچه “همگرا” را در همان سیستم ارائه می کند: یک زیرساخت شبکه پذیرش با دسترسی های رادیویی بسیار.

دستگاه ها

تا همین اواخر، کاربران PMR برای دسترسی به شبکه‌های DMR/TETRA و شبکه‌های POC پهن‌باند می‌بایست دستگاه خاص آن را بصورت مجزا حمل کنند. 

 

جایگزین هوشمندتر برای این راه حل، داشتن یک دستگاه هیبریدی منفرد است که هم خدمات DMR یا TETRA و POC را ارائه می‌دهد.

Hytera اخیراً از گوشی پیشرفته چند حالته با داشتن ظاهر رادیوهای دو طرفه، بدنه مقاوم با صفحه نمایش بزرگ و رابط کاربری به سبک گوشی هوشمند، همچنین دکمه PTT رونمایی کرده است که می توانید با مراجعه به صفحه محصولات در مورد دستگاه مدل PDC760 اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

 

PDC760

مدیریت مشترکین

 

با اتصال کاربران نهایی به دو یا چند شبکه، اپراتورها باید نحوه مدیریت مشترکین، دستگاه‌ها، سرویس‌ها/برنامه‌های پهن باند، دارایی‌ها، امنیت و ادغام با شبکه‌های تجاری را در مورد توجه دقیق قرار دهند.

 

شناسه‌های مشترک، حقوق و اطلاعات، واحدهای سازمانی و گروه‌های گفتگوی آن‌ها باید به طور مداوم در شبکه‌های به روشی امن مدیریت شوند. اپراتور باید تشخیص دهد که مشترک در هر دو شبکه موجودیت یکسانی است و می توانید از چه دستگاه‌ها و برنامه هایی استفاده کنید.