گروه مهندسی پِرکامز نمایندگی فروش تجهیزات بیسیم هایترا در ایران.

رفع مشکل آنتن‌دهی موبایل برای اوپراتور ایرانسل و همراه اول

معرفی و کاربرد تکرار کننده:
 
از آنجا که عموماً طراحی رادیویی شبکه‌های تلفن همراه با هدف دستیابی به کیفیت مطلوب در معابر و فضاهای باز صورت می‌پذیرد، سطح سيگنال دريافتی در محيط داخلی ساختمان‌ها، داخل سالن‌های محصور ميان ديوارهای متراکم، تونل ها، طبقات منفی و حتی طبقات فوقانی برای داشتن تجربه يک ارتباط مناسب کافی نمی باشد. در چنين مواردی سيگنال رسانی مجدد به اين محيط ها به يکی از دو روش ايجاد سلول های ارتباطی درون ساختمانی يا تقويت سيگنال راديويی برون ساختمانی و بازپخش آن ممکن است. تکرار کننده یک دستگاه راديويي ثابت مشتمل بر يک آنتن در بيرون ساختماني، واحد افزايش دهنده توان سيگنال و آنتن درون ساختماني برای نصب در محيط درون ساختماني براي تقويت سيگنال راديويي می باشد.
انواع تقویت کننده تلفن همراه به لحاظ نوع نصب:
 
High Power (تکرار کننده با توان بالا مناسب برای محیط های باز و جاده ها و روستاها Outdoor)
Low Power (تکرار کننده با توان متوسط و پایین مناسب برای محیط های بسته و طبقات ساختمانی Indoor)
 
 
انواع دستگاه های تقویت آنتن‌موبایل به لحاظ تکنولوژی و نوع عملکرد :
 
Band selective
Channel selective
Frequency shifting
Wide Band
Fiber optical
Hybrid

آثار استفاده از تکرار کننده ها غیرمجاز:
 
درصورت عدم هماهنگی فنی با اپراتورهای تلفن‌همراه در زمینه استفاده از تکرارکننده های شبکه همراه به منظور تامین پوشش‌های درون و بیرون آثار و عواقب ذیل محتمل است:در صورت استفاده از تکرار کننده‌های غیر مجاز و فاقد تایید اپراتور تلفن همراه، امکان ايجاد تداخل و نویز شدید درون سلولی در شبکه های تلفن همراه وجود داشته که باعث افت کيفيت و بی نظمی در طراحی راديويی شبکه های تلفن همراه شده و سبب اختلال شدید در سرویس دهی به مشترکین شده که این موضوع عواقب حقوقی را در پی خواهد داشت.با عنایت به اینکه وقوع تشعشع غیر استاندارد در زمان استفاده از تکرار کننده‌های غیرمجاز و فاقد تایید اپراتور وجود دارد، لذا احتمال بروز آثار مخرب زیست محیطی وجود دارد.
 
شیوه درخواست استفاده از تکرار کننده مجاز:
در ابتدا اگر در منطقه مشکل وجود دارد، با اوپراتور مد نظر خود تماس گرفته و تقاضای رفع مشکل نمائید.
درصورت عدم رفع مشکل با ما تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره و اطلاع از راه‌کارهای مجاز رفع مشکل برای شما قرار بازدید و کارشناسی مقرر نمائیم.
پس از کارشناسی محیط مورد نظر شما امکان اعلام هزینه وجود دارد.
 
تقویت کننده موبایل